Wednesday, July 10, 2013

It's been a loooooonnnggg time

Alhamdulillah, SEGALA pujian itu hanya untuk Allah semata-mata.
Yang memberi nyawa kepada saya, yang masih meminjamkan saya seorang suami. Alhamdulillah, kini meminjamkan saya seorang permata hati. Maka nikmat yang mana lagikah yang harus saya dustakan??

Sudah begitu lama..
Agak lama juga, mungkin dak dekat tahun saya tinggalkan laman ini.
Sepanjang tempoh itu, saya mengandung, pulun siapkan draft thesus, bersalin, berpantang, pindah rumah baru, viva, menjadi suri rumah, dan kini membuat correction yang belum siap. Masih berbaki 2 bulan lagi correction tu..

Tak tahu nak start dari mana atau isu apa. Banyak sangat yang ter'miss' cerita:

1. Siapkan thesis, serta proses untuk sampai ke garisan akhir Master
2. Mengandung dalam keadaan tak kecoh sangat dengan orang lain, tau-tau baby dah kaluar-ada sebab untuk tidak menghebohkan sesuka hati
3.Pindah rumah! Akhirnya dapat duduk dengan keluarga asas sendiri.Ummi, Abi dan Khaulah
4. Update anak-lol- perlukah? Macam poyo bunyi
5. Tidak dilupa isu ummat yang sakit tenat, dari benua afrika -Somalia, Mesir- ke tanah yang diberkati-Syiria-, jantung dunia-Palestina- singgah ke Eropah-Turki-, Asia Tenggara-Rohingya-, dan tanah air tercinta-Malaysia.

6. Dan kini, Ramadhan Kareem~

Sepertinya tidak lah saya mahu kongsi semua. Kalau semua kongsi, maka tiadalah manisnya

Untuk kali ini sekadar mahu kenalkan, ahli baru keluarga saya
Khaulah Mumtazah selepas 3 hari dilahirkan
Sekarang dah debab, muka pun dah larik


Kbai. Assalamualaikum

7 comments:

  1. congratulation fazira!!
    eh ramadhan 2 tahun lepas ada tarawih di Masjid Negeri Shah Alam ke..i guess i saw u..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 tahun lepas masa baru-baru kawen ada la sekali dua turun masjid negeri dengan suami, awat tak mai tegur?

      Delete
  2. Lor... Igt kan nk citer byk. Mukadimah da panjang da.. Excited nk bace lg... Cpt la post new story... Hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. cik anon, tak tahu nk start dr mn.. menulis ni kene byk baca. la ni dok bc pasal polypropylene, kang muntah hang baca

      Delete
  3. nama anak kita lbh kurang fazira =)...
    ingt akak lg x?
    kak aishah uitm

    ReplyDelete
    Replies
    1. wah~ khawlah auliya'. kak aisyah dr kelantan. ingaat2x.. selalu sakat akak sbb muke sebiji macam pelajar cemerlang spm tu :)

      Delete