Saturday, December 18, 2010

Mode: Berhadapan dengan nightmare

Masa saki baki yang tinggal akan dihabiskan bersama mereka yang hidup di sekitar saya. Yang memberi tenaga kepada saya, yang sentiasa menyokong saya. Selepas ini, pasti akan ada perubahan, tak tahu berapa besar perubahan itu.

Sesenja semalam dihabiskan bersama suara yang dirindui dari jauh, Nawwar chan.

Tengah cuti, makanya takde la makhluk yang menebeng di bilik PF melainkan semut-semut kecil yang cari makan. Biasanya petang-petang Nawwar chan akan datang berkunjung, bercerita, bercakap-cakap. Semalam saya dalam state yang tak berapa betul, menagih kasih dari Nawwar chan. Terima kasih Nawwar chan, entah jadi ntah tidak minum petang keluarga dia sebab saya dah menculik tugas sebelah telinga dia untuk saya spill yang berselirat dalam kepala.

Kena face jugak nightmare. Bukan yang berkenaan tak tahu saya tak suka buat benda tu, tapi dipaksa juga. Saya yang kecil dan hina dina ini mana la tahu sangat tentang dunia. Ilmu perdebatan juga tak hebat, tak tahu macam mana nak stand kan opinion untuk escape. Sudahnya melarikan diri dan tak ambil peduli. Langsung-langsung

Sebab tu jadi seperti siput, bahkan lebih lembab dari siput!! Pemberontakan yang memakan diri akhirnya. Owh~

Dah separuh jalan. Teruskan je la. Emosi kena stabil. Online dengan Allah selalu. Bak kata Nawwar chan.

Aura Besi bukan besi. Aura Besi adalah manusia. Manusia mesti lebih baik dan lebih tangguh!!

Owh~ Kuatkah saya nak berdepan dengan perkara yang paling saya tak suka dalam dunia. Yang menyebabkan hidup saya huru hara!!

Mengadap sahaja benda itu, separuh dari kekuatan saya layu. Bagai bunga yang diracun. Owh~

Nawwar chan, kamu mesti tahu kan maksud saya apa. Yang berkenaan juga tahu, sebab saya terlalu transparent dan sangat mudah untuk dibaca. Owh~

Hanya Allah, Nawwar chan dan Yang berkenaan yang memahami situasi saya. Biar hanya mereka sahaja yang tahu dan mereka sahaja. Full stop!!!

Tapi sampai bila saya nak bergantung harap pada Nawwar chan? Allah.. Gantikan sesuatu yang baik buatku..Owh~

Semangat ada sikit baik, saya akan mulakan, Dengan tenang. Semoga emosi stabil. Tolong jangan rosakkan mood saya!! Saya kena bertukar jadi heartless supaya saya jadi kayu n batu; hanya statik.

Kalau saya tak senyum maksudnya saya nak jadi kayu. Jangan kecik hati. Semua benda tidak penting kala ini melainkan nightmare. Saya kena berperang dengan nightmare!!!

No comments:

Post a Comment