Wednesday, December 29, 2010

Laluan hidup: Allah~ saat aku perlukanMu

Berbaik sangka pada Allah

Allah takkan letakkan kita pada tempat yang salah

Kita yang menzalimi diri kita dengan tidak berusaha bersungguh-sungguh untuk menjadi yang terbaik seperti yang ditakdirkan Allah sekiranya kita berusaha. Takdir itu terletak di hujung usaha manusia.

Saya yang rasa kelam kelibut, dan semua perkara berpunca dari kesilapan saya. Allah baik nak bagi tarbiyah. Saya dah tak boleh nak banyak songeh atau nak memanjakan diri sendiri lagi.

Adakah saya kurang berdoa? jika saya berdoa, adakah doa saya sungguh-sungguh? Allahu Rabbi, di mana saya letakkan Allah dalam hati ini??

Dekat situ dah ada point kenapa saya rasa susah sekarang. Mungkin sebab saya kufur nikmat Allah, sebab tu saya jadi macam ni. Saya kena make up balik kekurangan saya. Robbi Yusahhil~

Sampaikan saya jadi malu untuk menangis, tapi saya tak kuat sangat. Terpaksa la saya menitiskan juga air mata tu.

Allah~ hanya Dia yang mengetahui isi hati saya. Hanya Dia yang tahu siapa saya yang sebenarnya. Dan Dia tetap Maha Baik meletakkan saya di tempat yang sesuai. Hanya saya yang buta dan jauhkan diri dariNya.

Allah~semoga urusan saya mudah, perjalanan saya membina masjid mudah, perjalanan saya membina diri saya mudah, perjalanan saya menjadi alim mujahid mudah. Hanya Dia, dan cuma Dia yang dapat tolong saya.

Allah janji, kalau saya berdoa, maka pertolongan Dia sangat dekat. Tetapi dengan syarat saya harus berusaha sehingga seluruh tenaga saya habis!!

Allah~

Pinjamkan kekuatan kepada saya yang lemah ini.

Allah~

Pada siapa lagi perlu saya seru?

Allah~

Biarkan rasa kehambaan ini tetap bersemi dalam jiwa. Biarkan saya rasa nyaman dengan hidup menjadi hamba dan bertuhankan Allah. Jangan keluarkan saya dari barisan~

No comments:

Post a Comment